zondag 13 november 2016

Pikante Vegan Desserts: Spicy Appeltaart

Toen ik voor het eerst van mijn leven een warme vegan chocolademelk met cayennepeper in dronk, was ik verloren... Wat een weldaad aan mijn keel! Ik voelde me gewoon opwarmen! De kick van de elkaar perfect aanvullende smaken van zoete zachte chocolade en hete scherpe peper: onwaarschijnlijk lekker!







Ik zocht uit of er nog meer spicy desserts bestaan! Vandaag bespreek ik de eerste in een reeksje:

Pikante Desserts!

Vegan Recept: Spicy Appeltaart
N.b.: ik baseerde dit rcept op een oud gekopieerd recept waarvan ik niet meer weet uit welk kookboek het afkomstig is... Ik veganiseerde het en veranderde een paar dingetjes!
Nodig: 
-250 gr bloem
-80 gr kokosolie (of het dubbel aan vegan boter)
-2 tl gedroogde tapioca (of no-egg)
-4 el water of plantaardige melk, eventueel meer als je deeg te droog is
-4 appels
-80 gr suiker (ik nam kokosbloesem, je kan ook gewone nemen)
-1 el suiker apart voor bij de appels
-1 tl kaneelpoeder
-1/4e tl piment, voor de durvers: 1/2e tl tot 3/4e tl piment, of, als je helemaal avontuurlijk bent: vervang door cayennepoeder!
-springvorm
-deegrol

Hoe maak je het?
1. Verwarm de oven op 180 graden.
2. Meng bloem, kokosolie, suiker, tapioca en water/melk tot een goed gekneed deeg.
3. Schil de appels en snijd in blokjes of partjes.
4. Vermeng de appels met de el suiker, het kaneelpoeder en je spicy component!
5. Vet je vorm in.
6. Rol je deeg uit.
7. Pas het deeg in de vorm en druk aan.
8. Schik de partjes of blokjes appel er in en druk aan.
9. Bak ongeveer 50 minuten.
10. Smullen!

Ik zal af en toe een nieuw spicy dessert recept publiceren, als jij ook ideeën of recepten hebt voor pittige nagerechtjes: laat maar weten!

Geen opmerkingen: